Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
account aanvragen / Een account aanvragen bij Aandereis.nl. "De nieuwe marktmonitor"
« Laatste bericht door Ed Hartmann Gepost op 20 juli 2016, 16:40:31 »
Een aandereis account aanvragen in vier stappen:

  • ga naar www.aandereis.nl
  • klik op de knop: aanmelden
  • voer het aanvraag formulier in
  • inloggen

Zo ziet het in de praktjk uit.

Klik op de knop aanmelden rechtsboven in de blauwe balk.







Aanmelden.
Nadat er op de aanmeldknop is geklikt verschijnt het aanvraagformulier.
In het aanmeldformulier voert u de gevraagde gegevens in en verzend het formulier.







Aanvragen.
Na de aanmelding wordt de aanvraag gecontroleerd op het juiste e-mailadres van de aanvrager en de bevoegdheid van de aanvrager. Dit kan enige tijd duren. Totdat u per email een bevestiging heeft ontvangen van toelating is inloggen nog niet mogelijk.
Na goedkeuring gaat het licht op groen. Er wordt een welkomstbericht per e-mail verstuurd en kan worden ingelogd in het account.






Inloggen
Inloggen kan via de "inlogknop" rechtsboven in de blauwe balk.
Vanaf hier wordt een inlogscherm getoond waarbij het e-mailadres en het wachtwoord wordt gevraagd.



Is dit goed ingevuld is toegang tot het account mogelijk en opent de stuurhut.






Stuurhut.
Vanuit de stuurhut wordt het programma bestuurd. Diverse modules bieden toegang tot het melden van reizen, het bekijken van eerder ingevoerde eigen reizen, het bekijken van de marktmonitor, de persoonlijke gegevens beheren.





Vanaf hier begint de marktconforme observatie!
2
LogoS informatorium / wordt ook aandeelhouder in marktinzicht!
« Laatste bericht door Ed Hartmann Gepost op 17 juli 2016, 08:57:02 »
Ben je binnenvaartondernemer en marktgericht? Wordt dan aandeelhouder in LogoS marktobservatie.





Wij vragen ons af:
Weet je wel wat je niet wilt in je bedrijf?
Betekent dat, dat je wel weet hoe je het wel wilt of
hoe je het graag zou willen hebben?
Weet je hoe je dat gaat bereiken?


Wij weten het ook niet allemaal. Maar dit weten we wel: We willen onze gezamenlijke kennis delen om als binnenvaart branche een minder verdeelde en sterke marktspeler te worden. Daarom is dit samenwerkingsverband opgericht.

LogoS is een coöperatie van binnenvaartondernemers die marktontwikkelingen in de vrije markt in beeld brengt.
Door reizen gedeeltelijk met elkaar te delen maken we via internet en gestructureerde observaties vrachtprijs vergelijkingen van transportprestaties.
Ieder besluit over het aannemen van een nieuwe reis die een individuele ondernemer neemt heeft gevolgen voor de markt.
LogoS deelnemers zijn eigenaar van hun reisinformatie en het besluit om een reis wel of niet aan te nemen en te tonen.
Deelnemers zijn daarmee aandeelhouders van vrachtprijsontwikkelingen in de vrije markt.
 

Onze gedeelde kernwaarden samen met de deelnemers van LogoS & AanDeReis zijn:

  • ik wil zelfstandig blijven en een sterk en duurzaam bedrijf opbouwen of mijn behaalde zekerheden veilig stellen.
  • ik wil regie over mijn eigen bedrijf hebben.
  • ik wil gestructureerde marktinzicht en overzicht hebben.
  • ik ben bereid om een gedeelte van mijn informatie te delen en daarvoor marktinformatie terug te krijgen en te gebruiken.
  • ik wil dat de door mij gedeelde informatie niet tegen mijn belangen gebruikt worden.
  • ik accepteer prijsschommelingen die bij het vrije markt spel van vraag & aanbod horen.
  • ik wil een goede prijs voor mijn transportprestatie en dienstverlening.
  • ik accepteer niet dat ik door opdrachtgevers en bevrachters wordt uitgespeeld tegenover mijn collega’s.
Zijn deze kernwaarden ook die van jou? Wil je ook betere resultaten met je onderneming?

Ja, dan is het zinvol om mee te werken en je reizen en opvattingen met ons en elkaar te delen.
nee ,dan is het ook zinvol om mee te werken en je reizen en vooral ook je opvattingen over het “hoe dan wel” met ons te delen. Door naar jouw opvattingen te luisteren en er mee aan de slag te gaan kunnen we gezamenlijk het programma verder bouwen naar de wensen van de aandeelhouders.

Volgens ons is het dus altijd zinvol om mee te doen en de binnenvaart online vanuit de stuurstoel samen met andere ondernemers een richting te geven.

Bekijk meer via: www.logoseuropa.eu of www.aandereis.nl
3
LogoS informatorium / €uroviewer & LogoS
« Laatste bericht door Ed Hartmann Gepost op 23 maart 2014, 10:32:23 »
€uroViewer: slimme uitbreiding op LogoS

Het programma €uroViewer is ontwikkeld door Rien van Veen van het ms. Armira. Het draait in MS Excel. Het brengt uw volledige exploitatie eenvoudig in beeld en na een reis verstuurt u de factuur aan uw opdrachtgever. Heeft u een LogoS-account, dan slaat u de gegevens uit dit programma op in onze LogoS-database dankzij de slimme koppeling. Zo helpt u mee aan een beter beeld van de markt.

Door het delen van informatie versterken wij als binnenvaartondernemers elkaar.

€uroViewer is momenteel een proefversie. Het programma is nog volop in ontwikkeling en uw reacties zijn welkom. Houdt u er rekening mee dat LogoS het programma niet heeft gemaakt en niet zelf kan ondersteunen; wij zijn niet verantwoordelijk voor de werking van het programma. Voor vragen of problemen met €uroViewer kunt u wel terecht op ons forum via www.aandereis.nl.

4
LogoS informatorium / LogoS index = vrachtprijs transportbeloning per ton kilometer
« Laatste bericht door Ed Hartmann Gepost op 31 januari 2014, 17:09:45 »
De LogoS|index grondgedachte.
Transparantie in de binnenvaart is meer dan verschillende groepjes collega's die elkaar via telefonisch contact op de hoogte houden wat er wanneer is betaald. Ook is inmiddels duidelijk dat in een neergaande markt de VI informatie door "kwaadwillende of onnozelen" onder ons eenvoudig misbruikt kan worden. Daarmee heeft het helaas ook negatieve gevolgen voor de individuele belangen van deelnemers.

Transparantie volgens LogoS
Een paar van de uitgangspunten zetten we hier op een rij.
  • Werkbare en zinvolle transparantie in de vrachtprijs binnenvaart markt vraagt om gelijke uitgangspunten van reiswaarderingen en vergelijkbare resultaten.
  • Het fundament van transparantie is de transportbeloning van een reis. Reizen worden bij de transport beloning niet alleen meer beoordeeld op basis van de vrachtprijs.

Transportbeloning als graadmeter?
1: De LogoS index is de graadmeter voor de transport beloning.
De indexwaarde is een rapportcijfer die de verhouding aangeeft tussen -de betaalde vrachtprijs en de afgelegde transportafstand -.
Hoe hoger de betaalde vrachtprijs per ton per afgelegde kilometer, des te hoger is de indexwaarde.
Dus:
  • Des te hoger de betaalde vrachtprijs op een gelijk traject, des te hoger wordt de indexwaarde.
  • Wordt de trajectafstand groter bij een gelijkblijvende prijs, dan daalt de indexwaarde.
  • Wordt de trajectafstand kleiner bij een gelijkblijvende prijs, dan stijgt de indexwaarde
Zo is er dus naast een vergelijkbare waardering op trajecten met gelijke laad- en losplaatsen ook vergelijk mogelijk tussen andere laad- en losplaatsen in een gelijkwaardige omgeving.

Maar daarmee zijn we er niet. Je zult deze resultaten zinvol met elkaar moeten kunnen vergelijken.

Resultaten vergelijken!
Daarvoor zijn drie zaken nodig.
  • een uniforme vrachtprijs waardering (de LogoS index)
  • een systeem om reiswaarderingen te vergelijken (de traject- en de marktmonitor)
  • internet verbinding en een LogoS account
Met deze hulpmiddelen is de binnenvaart in staat om een beeld van marktontwikkelingen te maken en daar actueel op in te spelen.

2: De traject- en marktmonitor, het systeem van index (transportbeloning) vergelijking.
Om deze reiswaarderingen met elkaar te vergelijken is een systeem met structuur nodig. Omdat we in dit topic het hebben over de transportbeloning en niet over manier hoe we deze met elkaar vergelijken vind je meer info hierover in ons topic:de marktmonitor. Klik voor meer informatie op deze link: marktmonitor & trajectmonitor.

De praktijk.
Inspelen op de traject ontwikkelingen. Hoe werkt dat in de reisberekening?
Als voorbeeld een reis Roterdam - Wageningen. In het eerste geval ziet u de indexwaardering op basis van € 4,- per ton. In het tweede voorbeeld ziet u de gelijke reis met een indexwaardering op basis van € 5,- per ton.

1: Rotterdam - Wageningen a € 4,- per ton.
In het reisschema zijn de laad- en losplaats ingevoerd, automatisch wordt de reisafstand berekend.


In het tweede tabblad is de soort lading gekozen en het aangeboden tonnage met de prijs per ton ingevoerd.


Resultaat.
Op dit traject van 109 km heeft de prijs van € 4,- een indexwaardering van 251,35 punten, rood omcirkeld bij uw index!
De trajectindex eronder toont een waarde van 225,01 punten. Deze is berekend over de laatste vijf ingevoerde reizen op dit of omliggende trajecten. De boodschap is simpel: de eigen reis heeft een hogere waarde, een betere vrachtprijs of een boven trajectconform niveau. Dat is wat deze twee cijfers u vertellen!
Door op de trajectmonitor (niet in dit voorbeeld getoond) te klikken wordt een apart overzicht getoond van de bijbehorende reizen. Het grafiekje geeft een beeld van de historische ontwikkelingen over de periode van een jaar. Zo is dus te zien of de ontwikkelingen stijgen of dalen. Wie weet dat er in een stijgende markt wordt onderhandeld staat dus heel anders in het gesprek dan wie "blind vaart".



2: Rotterdam - Wageningen voor € 5,- per ton.


Het resultaat is een indexwaardering van 314.19 punten.


Leuk? maar wat kan ik hier mee?
  • Zien wat het laatste index niveau is (287.1 punten)
  • Zien hoe de eigen reis zich hier tot verhoudt (314,19 pnt of € 5,- per ton)
  • Weten of de eigen aanbieding "boven of onder traject" conform niveau is.
  • Onderhandelen en prijs aanpassen op basis van informatie i.p.v. "gevoel"
 
Realtime, snel en vertrouwd.
Alle informatie die hier getoond wordt is realtime. Dat wil zeggen: zodra een reis door een deelnemer is ingevoerd is de informatie direct voor overige deelnemers beschikbaar.
Wie uit deze twee getallen kan afleiden wie welke reis heeft ingevoerd vinden wij erg knap.
En ja..door vier reisgegevens in te voeren ontstaat het bovenstaande beeld op het traject. Sneller gaat niet lijkt ons.

Let op:
Hoewel de indexwaarde zeker van invloed is op het ijkton resultaat van de reis kan een reis met een lage indexwaarde zeker een uitstekend resultaat opleveren. De indexwaarde is vooral om te bepalen hoe de reis zich verhoudt tot het traject of de markt om u heen.

Wilt u meer weten over online calculeren? Op het informatorium staan meerdere openbare publicaties. Maar het snelste komt u er achter hoe het werkt door een gratis proef account voor drie maanden aan te vragen op www.aandereis.nl.
5
LogoS informatorium / Marktinzicht, Trajectinzicht & marktoverzicht
« Laatste bericht door Ed Hartmann Gepost op 31 januari 2014, 16:18:53 »
Marktinzicht, Trajectinzicht & Marktoverzicht!

Hoe LogoS structuur en transparantie in de vrachtenmarkt van de binnenvaart  brengt kunt u hier lezen. Dankzij internet bent u nu in staat om tijdens het aannemen van een reis realtime in te spelen op de actuele marktontwikkelingen.

Drie hulpmiddelen, -marktmonitor-, -trajectmonitor-, -LogoS index- met elk een eigen betekenis voor binnenvaart ondernemers. Dat zijn drie van de vele hulpmiddelen die  LogoS vanaf haar oprichting heeft ontwikkeld voor binnenvaart ondernemers! Let daarbij op het verschil tussen “inzicht” en “overzicht”!

1 - De Marktmonitor.
Marktinzicht wordt via de marktmonitor getoond en geeft een beeld van de “marktconforme” waarden van een geselecteerd gebied.
Via vastgestelde selectie criteria worden reiswaarderingen geselecteerd, getoond en met elkaar vergeleken.
Des te meer selectie criteria overeenkomen des te nauwkeuriger wordt de marktconforme beoordeling.




2 - De Trajectmonitor.

Inzicht op het traject geeft de trajectmonitor. Zodra de laad- en losplaats zijn ingevoerd geeft de trajectmonitor een overzicht van de reizen op het route. Plus een overzicht van reizen die in de nabijheid van het traject liggen.

Met deze gegevens is via het invoeren van de prijs en het aangeboden tonnage direct een vergelijk te maken hoe de aanbieding zich tot het traject verhoudt. Hier vindt de toetsing tussen de eigen reis aanbieding en de markt plaats. Realtime en met vier reisgegevens!



Historie op het traject.
Naast de gegevens op het traject wordt ook direct de historie getoond. Via een kleuren schema in het grafiekje wordt direct duidelijk waar overeenkomsten zijn in tonnageklasse, ladingtype en productsoort.

Is de prijstendens stijgend of dalend? Het overzicht toont het in één ogenblik. Door met de muis over de knopen in de grafiek te zweven wordt de meest actuele traject indexwaarde getoond!





3 - Marktoverzicht.
Uit de gegevens wordt via de LogoS index een marktoverzicht getoond. Dit is een grafische weergave van de vrachtprijs ontwikkelingen over een periode van één jaar.
Deze overzichten dagelijks bijgewerkt en worden op afroep in het account aangeboden.
Zo zijn ontwikkelingen per vaargebied, tonnageklasse, vaarrichting en ladingtype te kiezen. Tot zes verschillende uitgangspunten kunnen met elkaar worden vergeleken.



Meer informatie over online calculeren vindt u in de overige artikelen in dit board.
6
LogoS informatorium / Vrachtindcator en Marktmonitor!
« Laatste bericht door Ed Hartmann Gepost op 21 januari 2014, 23:13:09 »
Deze vrachtmelding van een NIET AANGENOMEN reis is een school voorbeeld van hoe het begint om een ton meer vracht op te varen.



Via de LogoS marktmonitor is te zien dat de allerlaagst betaalde prijs vanuit Duitsland naar Nederlandse bestemmingen in deze tonnagecategorie en ladingtype in de index 84 punten scoort. Door in de marktmonitor een selectie te maken naar de bestemming, tonnageklasse en het ladingtype ontstaat een beeld van wat er "marktconform" is betaald.

Reken je deze prijs terug naar het traject Heilbronn - Utrecht, dan zou een vergelijk met de allerlaagste betaalde prijs minimaal € 7,90 p/t moeten zijn. Maar het zou op basis van de hogere indexwaarde in de monitor afhankelijk van de beladingsgraad ook rond de € 11 kunnen zijn.


Door dit aanbod van € 5,50  te accepteren zou de markt nog verder naar beneden worden getrokken.

"Niet aangenomen" is een bitter maar wel werkzaam medicijn op weg naar een gezonde markt. Met de huidige middelen is het even slikken, maar dan kan het leed ook snel geleden zijn.
7
LogoS informatorium / Binnenvaart, het derde wiel aan de wagen.
« Laatste bericht door Ed Hartmann Gepost op 14 januari 2014, 13:10:43 »
Tijdens het DLC congres in Gorinchem vorig jaar presenteerde Edwin van Hassel, medewerker van de universiteit van Antwerpen, dit overzicht als onderdeel van zijn rapportage. Als het gaat over inzicht in de marktstructuur en de rol van de binnenvaart geeft onderstaand schema duidelijk aan hoe deze in elkaar steekt.



Twee markten en drie partijen.
Wie het schema bekijkt ziet dat tussen de verlader en de bevrachter (de primaire of de  eerste markt) in twee richtingsverkeer oftewel in “overleg” prijzen worden vastgesteld. Het overleg in de secundaire (of de tweede) markt verloop hoofdzakelijk vanuit de bevrachter richting de schipper. Deze neemt niet aan het overleg deel en kan alleen d.m.v. vraag en aanbod op de markt een prijs “afdwingen” die uitstijgt boven het vastgestelde niveau op de primaire markt.
De binnenvaart is dus het derde wiel aan de wagen! Dit stel ik vast door de rood omcirkelde opmerking in het schema!


Het geeft haarfijn aan waarom binnenvaart ondernemers weinig invloed hebben in de prijsvorming van hun dienstverlening. Het komt er in het kort gezegd op neer dat de structuur tussen opdrachtgevers en bevrachters geen plaats biedt voor binnenvaart ondernemers. De consequenties hiervan heeft hij uitermate duidelijk samengevat in de opmerking rechts bovenaan: Bevrachter "schat in" wat een schipper zal accepteren.
En daarmee worden ruim 4000 binnenvaart ondernemers in deze markt door elkaar in de wurggreep gehouden.

De hamvraag is dus: hoe ontworstelt de binnenvaart zich aan haar eigen houtgreep?
8
LogoS informatorium / Binnenvaart & bandbreedte in de vrije markt
« Laatste bericht door Ed Hartmann Gepost op 14 januari 2014, 07:43:20 »
Wat is de samenhang tussen uw vrachtprijs en de vrije markt ontwikkelingen?

De theorie.
Tijdens het DLC congres in Gorinchem presenteerde Erwin van Hassel, verbonden aan de universiteit van Antwerpen zijn bevindingen en aanbevelingen.
Daarin werd onder andere via onderstaande afbeelding aangegeven hoe de prijsvorming in de vrije markt tot stand komt.
Met dit schema toont hij hoe de vraag naar scheepsruimte en het aanbod van lading van invloed zijn op de prijsvorming. Het bruin gekleurde gebied is de bandbreedte in de vrachtprijzen. Er is dus altijd sprake van een bandbreedte. De kunst is dus om te weten hoeveel ruimte er is en waar u zich met uw prijs aanbieding in deze ruimte zit.



LogoS stelt dat door informatie te hebben over deze ontwikkelingen de binnenvaart hierop tijdens de onderhandelingen over een reis kan in spelen.

De praktijk.
Hier ziet u een deel van het realtime resultaten voorbeeld van een willekeurige reis in het LogoS account. Dit wordt getoond na het invoeren van de laad- en losplaats, de vrachtprijs en het aangeboden tonnage.
In april werd er rond de 200 punten gescoord. De waarde van de eigen reis was rond de 201 punten met een bijbehorende omzet van € 4.020,-

In juni werd er op het zelfde traject gemiddeld tot 287,39 punten gescoord. De actuele indexwaarde van de eigen reis bedraagt 288,39 met een bijbehorende omzet van € 5.760,-                   


De meeromzet op het zelfde traject bedraagt € 1.740,-  of te wel ruim 43% meer.

Wie van deze ontwikkelingen d.m.v. 4 invoergegevens op de hoogte is kan z’n voordeel er mee doen!
En als veel ondernemers een gezonde beslissing nemen krijgen we ook weer een gezonde markt Zo eenvoudig is het!
9
LogoS informatorium / Marktconform & bandbreedte in vrachtprijzen
« Laatste bericht door Ed Hartmann Gepost op 20 december 2013, 08:41:06 »
Het spel van vraag en aanbod.
De vrachtprijs op de vrije markt wordt bepaald tussen vraag en aanbod van lading en scheepsruimte. Dat is een deel van het principe dat marktconform wordt genoemd.
Binnenvaart ondernemers hebben te weinig of geen informatie over ladingstromen en beschikbaarheid van schepen. Daardoor is deze groep niet in staat in prijsonderhandelingen voor een nieuwe reis een "partner" te zijn die weet waar het over gaat. Bevrachters en verladers hebben deze informatie wel. Deze partijen zijn dus wel in staat om het spel met de benodigde kennis te spelen.

Marktconform?
In het schema is te zien hoe er vanuit een "gemiddelde" markt balans een prijsniveau boven en onder dit gemiddelde zich aftekent. Deze ruimte noemen we de bandbreedte. Dat is een speelveld waarin binnenvaart ondernemers afhankelijk van de druk op de markt een vrachtprijs kunnen bedingen. Het is voor deze groep dus noodzaak om te weten wat er speelt!

De bandbreedte onder de loep.


Dankzij internet en een slim beoordeling systeem via het persoonlijke account is de ondernemer die hiervan gebruik maakt in staat om realtime op het traject of per markt deelgebied te beoordelen hoe er is betaald.
De boodschap is eenvoudig. Gaat u met de beschikbare informatie voor een prijs van € 4,75 p.t. aan de bovenkant van de bandbreedte of neemt u voor € 4,15 p.t. genoegen met minder?
 
De rol van de reisberekening.
Eigenlijk is de naam reisberekening verkeerd. Door het invoeren van reis gegevens  toont het programma direct de resultaten. Met het invoeren van 4 reisgegevens heeft u al een beeld van de markt! Via de LogoS indexwaardering vergelijkt u direct uw eigen reis t.o.v. het traject of de markt.
Daarmee kan er al tijdens de onderhandelingen worden beoordeeld of de reis aan de onder- of bovenkant van de markt zit.

Overtuigingskracht!
Realtime informatie en structuur geeft de ondernemer tijdens de onderhandelingen overtuigingskracht!
Alleen als veel binnenvaart ondernemers veel vertrouwelijke informatie geanonimiseerd met elkaar willen delen ontstaat er een krachtig informatieplatform. Daarmee vullen we het nu nog mistige gebied van vrije marktprijzen in. Daar gaat transparantie bij LogoS om!

Hoe dit in z'n werk gaat is te lezen in de overige artikelen in de online LogoS leergang op dit forum.
Wat wij onder "marktconform" verstaan is te lezen via een klik op de volgende link: wat verstaan wij onder marktconform?
10
LogoS informatorium / Wat verstaan wij onder marktconform?
« Laatste bericht door Ed Hartmann Gepost op 19 december 2013, 06:17:13 »
Een veel gehoord maar weinig omschreven begrip: Marktconform.
De werking van de vrije markt met de spanning tussen vraag en aanbod bepaalt de prijs.



Edwin van Hassel (medewerker aan de Universiteit van Antwerpen) geeft in zijn DLC rapportage de werking van vraag en aanbod in bovenstaand schema als volgt weer.

Hieruit volgt dat er een bandbreedte in marktprijzen aanwezig is. In het bruin gearceerde gebied worden de vrachtprijzen betaald al naar gelang het evenwicht tussen vraag uit de markt en de beschikbaarheid van schepen. De prijzen die in dit gebied worden bepaald lijken "marktconform".
Daarmee wordt voorbij gegaan aan de diversiteit van elementen die een rol spelen in de de marktomstandigheden. Daardoor is een eenduidig vergelijk niet mogelijk en daarmee ondergraaft de binnenvaart ondernemer zijn eigen onderhandelingen positie.

Wat marktconform volgens wel vastgestelde uitgangspunten kan zijn beschrijven we hier.
De methodiek die LogoS in 2013 heeft ontwikkeld ontrafeld realtime uit de brei van vrije markt informatie precies die gegevens waardoor vergelijken op basis van gelijke uitgangspunten mogelijk wordt. Er wordt als het ware op het bruine gearceerde gebied ingezoomd.

Hoe gaat marktconform beoordelen in het werkt?
De LogoS marktmonitor is een instrument die realtime en online de meest actuele reisinformatie presenteert. De gegevens die getoond worden zijn afgeleid van reis invoer van LogoS leden.
De markt wordt ingedeeld in een viertal criteria:
  • vaarrichting
  • bestemming / vaargebied
  • tonnageklasse
  • ladingcategorie
Via de vier filterknoppen kunnen de benodigde criteria gefilterd worden. Hierdoor worden reizen aan de hand van gelijke criteria met elkaar vergeleken.



Reis vergelijken hoe gaat dat?
Iedere reis die wordt ingevoerd krijgt een  vrachtprijs reisbeoordeling in de vorm van een ton/km indexwaardering. Hierdoor wordt de prestatie van alle reizen op de gelijke manier beoordeeld.
Door deze indexwaardering te koppelen aan vergelijkbare criteria in de marktmonitor ontstaat er een goed vergelijkbaar beeld over vrachtprijs prestaties.

Marktconform!
De gemiddelde indexwaarde van vijf reizen per filtercriteria worden in de marktmonitor via de gemiddelden & trends getoond.
Tegelijkertijd wordt de trend van de laatste vijf reizen getoond d.m.v. rode (dalende) of groene (stijgende) pijltjes!
De beladingsgraad geeft het gemiddelde percentage t.o.v. de maximale scheepsbelading aan.

Door deze methodiek consequent toe te passen ontstaat er een realtime inzicht van wat er op ton/km basis in een bepaald gebied op basis van meerdere gelijke uitgangspunten wordt bepaald.

Dit noemen wij "Marktconform".

Pagina's: [1] 2 3 ... 10